CRM
Met het DirIT CRM-systeem beheert u de relatie met uw klant optimaal. U gebruikt ons systeem om klanten aan u te binden en meer klanten te werven. Kom meer over uw klant en ook over uw eigen organisatie te weten.
Alle informatie over de klant, inclusief gespreksverslagen en documenten, overzichtelijk op één plek.
Houd een agenda bij voor uzelf of met collega’s. Plan afspraken in en zet herinneringen.
Gebruik ons CRM-systeem als facturatiesoftware. Maak automatisch offertes en facturen aan, die u ook aanpast op uw organisatie.
Maak aanpasbare, eenvoudig te downloaden rapportages.
U gebruikt ons CRM-systeem al vanaf €9,- per gebruiker per maand.
Schaal eenvoudig op wanneer u een nieuwe medewerker in dienst neemt.
Het systeem is overal in te zien. Werkt u vanuit huis of bent u onderweg? Dan kunt u nóg alle informatie inzien en aanpassen.
Voeg velden toe en toon bijvoorbeeld uw logo op facturen en offertes. Meer maatwerk is in ons CRM-systeem ook mogelijk.
Werk georganiseerd
In plaats van alle klantinformatie in losse notities en bestanden te bewaren, houd u alles overzichtelijk in één systeem.
- Maak notities van gesprekken, zodat u weet wat er is besproken.
- Deel informatie met collega's, zodat er geen informatie verloren gaat.
- Weet wat er gebeurt bij de klant, zodat u de klantervaring kunt verbeteren.
- Uw gegevens krijgen automatisch een back-up.
Statussen
Gebruik verschillende statussen voor (potentiële) klanten.
Vaak wordt er gebruik gemaakt van ‘leads’ en ‘klanten’. In deze funnel staan enkele veelgebruikte suggesties. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om andere Statussen te gebruiken, afhankelijk van uw proces.
Enkele andere statussen die u kunt gebruiken zijn: ‘gepauzeerd’, ‘succes’ of ‘op proef’.
Afhankelijk van waar de (potentiële) klant zich bevindt, kunt u uw strategie aanpassen. Een klant in de beginfase vraagt een andere behandeling dan een vaste klant.
Segmenteer uw klanten
Benadert u verschillende klanten op verschillende manieren? Heeft een grote klant meer aandacht nodig? Werkt u in meerdere sectoren? Deelt u uw klanten geografisch in?
Misschien deelt u klanten op een andere manier in of gebruikt u een combinatie. Met het maken van segmenten kunt u (potentiële) klanten een gepersonaliseerde behandeling geven.
Taken
Naast een agendafunctie is er ook een takengedeelte. De taken werken bij ons iets anders dan veel andere systemen. Wij gebruiken namelijk borden. Daarop staan takenlijsten waarop u kaarten plakt.
- Maak een bord aan. Als voorbeeld gebruiken we website bouwen.
- Nodig eventueel collega's uit om samen te werken.
- Geef permissies over wie wat mag inzien en wijzigen.
- Voeg lijsten toe. Als voorbeeld hier zou dat voor design en programmeerwerk kunnen zijn.
- Op de takenlijst 'plakt' u kaarten of taken. In ons voorbeeld: onder design bijvoorbeeld logo aanpassen.
-
Klik op de kaarten om meer opties in te zien, zoals:
- Reageer op elkaars (of uw eigen) werk.
- Voeg eventueel bestanden bij.
- Geef prioriteiten en kleuren mee aan kaarten. Wijs ook taken toe aan collega's of uzelf.
- Vergeet niets meer met notificaties en takenlijsten.